Po podrobnějším prohlédnutí schématu v informačním letáku ŘSD ke stavbě D35, Křelov – Slavonín je zřejmé, že brzy dokončená stavba přinese každý den nejen ulehčení pro desítky tisíc vozidel, které pojedou po dálnici přímo bez zdržení u rondelu, ale také změnu pro řidiče jedoucí například od olomouckých částí Neředín či Hejčín do Litovle nebo do Mohelnice.
Po přímém projetí kruhového objezdu u Globusu z ulice Pražská se totiž silnice I/35, která se ještě nyní napojuje přímo do dálnice D35, nově svede u Břuchotína na takzvanou starou cestu do Litovle, tedy komunikaci s označením II/635. Auta tak následně pojedou až k Litovli asi osm kilometrů mimo dálnici přes obec k případnému prvnímu nájezdu u Unčovic.

Řidiči pro jízdu po D35 ve směru na Mohelnici nepojedou na okružní křižovatce u Globusu prvním sjezdem jako doposud, ale až druhým, který je navede na novou mimoúrovňovou křižovatku vznikající v prostoru mezi neředínským letištěm a Fortem XVII Křelov. Nové řešení část řidičů překvapilo. „Z jakého důvodu nejde napojit současná čtyřproudovka ve směru od Olomouce na Mohelnici na budoucí dálnici? Příčina mi nejde do hlavy, ale jsem v této oblasti laik,“ napsal redakci Hanácké Drbny například čtenář Václav.
„Konečná varianta napojení je výsledkem dlouhodobého projednávání a schvalování odborné veřejnosti, státních orgánů a všech dotčených subjektů. Vliv na výslednou variantu měl i proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí, které zohledňuje dopady hlukové zátěže. Varianta je v souladu s územním plánem. Prošla také územním a stavebním řízením bez připomínek k výsledné variantě napojení. A především je v souladu s technickými normami, které přesně stanovují rozestupy mezi jednotlivými dálničními připojeními, a to z hlediska bezpečnosti,“ vysvětluje důvody navržení a realizace dopravního řešení v aktuální podobě mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Nová varianta je podle zástupců státní organizace, která má ve správě zejména dálnice a silnice I. třídy, srovnatelná se současnou trasou. „Nové napojení na dálnici D35 ve směru na Mohelnici z okružní křižovatky u Globusu přes novou mimoúrovňovou křižovatku Křelov je delší jen o 600 metrů. Navíc se výhledově se počítá s přestavbou okružní křižovatky u Globusu, s doplněním pátého ramene ve směru na Řepčín. Z okružní křižovatky u Globusu bude nadále možnost se napojit na silnici II/635, která je souběžná s dálnicí D35,“ poznamenal mluvčí Mazal.
Zprovoznění první části silnice, která zkompletuje západní obchvat Olomouce, se předpokládá na konci července, ŘSD bude termín brzy upřesňovat. V provizorním režimu se v tomto období otevře pravý pás nového úseku v režimu 1+1, tedy v každém směru budou auta projíždět jedním pruhem. Zároveň se uzavře stávající spojnice kruhového objezdu u Globusu k místu napojení nové dálnice nedaleko neředínského letiště. Auta tak budou v případě potřeby příjezdu na rondel u Globusu projíždět přes dálniční Exit Olomouc-centrum a dále přes Brněnskou a Pražskou ulici. Uzavírka se dotkne rovněž krátkého úseku I/35 u Křelova, kde se právě bude převádět silnice na vedlejší komunikaci II/635. Po ní bude také vedena objížďka. Uzavřené úseky jsou červeně vyznačené v rozklikávacím situačním přehledu, přerušované čáry pak ilustrují vedení náhradních tras.
Tento režim přechodné úpravy provozu by měl podle mluvčího Mazala trvat do dokončení stavby provozního úseku levého pásu D35 Litovel-Křelov. Obdobné omezení pak bude platné i od konce srpna, kdy by měla finišovat také rozsáhlá oprava D35 v úseku Křelov-Litovel, která nyní navazuje na oblast stavby D35 Křelov-Slavonín. Samotné zprovoznění celého úseku nové části D35 je naplánované na 20. listopadu. Ředitelství silnic a dálnic se již dříve podařilo vyjednat se zhotovitelem zkrácení doby výstavby o více než pět měsíců.