Od roku 2023 nechává Netflix nakouknout do své sledovanosti v jednotlivých zemích. Tvůrci i běžní diváci tak mají jedinečnou možnost sledovat, jak jsou jednotlivé snímky úspěšné. Bohužel má zatím platforma omezené časové možnosti pro zobrazení dat. Letošní rok teprve nabírá obrátky, takže jsme to vzali z širšího pohledu a přinášíme vám přehled sledovanosti od ledna 2023 až po dnešek. Nejspíš budete překvapeni, nejedná se totiž jen o filmové novinky.
Jan Žižka drtí přední příčku Historický snímek s českou produkcí a zahraničním obsazením jednoznačně válcuje ostatní filmy s velkým náskokem a 15,5 miliony zhlédnutí. Je ale důležité si uvědomit, že díky zvučným zahraničním i českým jménům má na Netflixu větší dosah. Film totiž láká na zahraniční jména jako Ben Foster, Michael Caine nebo Matthew Goode. Z českých hereckých hvězd je možné vidět Karla Rodena , Ondřeje Vetchého, Marka Vašuta , ale i zpěváka Bena Cristovaa.
https://www.youtube.com/watch?v=o5WxcpVIOis&t=2s
PSALI JSME TAKÉ: Do Varů přijede další hvězda. Michael Douglas na festivalu uvede slavný snímek Miloše Formana
Navzdory své popularitě má film Jan Žižka na Kinoboxu hodnocení pouze [kinobox-rating id="432711"]. Diváci se nebojí projevit svou kritiku. „Kdyby se to jmenovalo jakkoli jinak a ne Jan Žižka, byl by to docela dobrý akční film ze středověku. Je znát, že to točil kaskadér, protože těch kaskadérských scén je tam až moc. Taky se hodně lítá s drony, že jako z pohledu dravého ptáka jsou lidé nicotní. No, jednou stačilo,“ píše zklamaná divačka. Ohledně špatné režie Petra Jákla je bohužel kritických recenzí víc.
Popelka s Šafránkovou navždy v českých srdcích Druhé místo obsadila česká pohádková klasika Tři oříšky pro popelku s 1,9 miliony zhlédnutí. Oproti předchozímu snímku se tato pohádka pyšní pěkným hodnocením [kinobox-rating id="21407"]. Není divu, Libuše Šafránková se po uvedení této klasiky stala celebritou nejen u nás, ale i v Evropě. Zde je vidět ta historická kvalita naší filmografie, jelikož režisér Václav Vorlíček dokázal to, co by si přál každý z uměleckého světa. I po více než padesáti letech totiž naše Popelka patří mezi nejsledovanější snímky s českým publikem. Samozřejmě, když si odmyslíme tři roky starého a napůl zahraničního Žižku.
Foto: Filmové studio Barrandov Spokojení Češi nešetří chválou ani v recenzích. „Jedno z vrcholných děl režiséra Václava Vorlíčka, které s odstupem půlstoletí neztratilo nic ze svého půvabu. Vynikající obsazení (kromě Pavla Trávníčka a Libuše Šafránkové např. Vladimír Menšík jako Vincek, neodolatelná Helena Růžičková jako Droběna, Jan Libíček jako preceptor), povedené kostýmy (zejména klobouky paní macechy nebo kreace obou statkářek, jakož i šaty pro Popelku krása a nádhera)“ nebo „Když tenkrát v sedmdesátých letech spatřily Tři oříšky světlo filmového sálu, národ byl okouzlen a okouzlen nepřestal být dodnes,“ píše se na Kinoboxu.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Jak ještě víc naštvat diváky. Netflix letos zrušil hned několik oblíbených seriálů, a to i přes vysoká hodnocení
Třetí místo obsadil Jakub Prachař Do třetice všeho dobrého s překvapením uvádíme českou komedii Jedeme na teambuilding. Ta na Netflixu uchvátila natolik, že se sledovaností 1,6 milionů se vyšplhala na třetí místo, tedy hned za Popelku. Těžko říct, jestli diváky baví jednoduchý a připitomělý děj i humor, který je tímto snímkem prošpikovaný, nebo je táhne obsazení.
https://www.youtube.com/watch?v=YVE6aBT8owg
V hlavní roli korporátního workoholika, který se místo povýšení dočká vedení toho sociálně i fyzicky nejhoršího týmu, je Jakub Prachař . Co si budeme, patří mezi ty oblíbenější herce a osobnosti vůbec, což dokazuje i fakt, že ať už ve večerních hodinách zapnete jakoukoliv českou stanici, tak tam na něj pravděpodobně narazíte. A je jedno, jestli to je zábavná show, seriál nebo film. V kombinaci s Annou Polívkovou a Vojtěchem Kotkem to může být celkem dobré lákadlo, to je ale asi tak všechno.
Koneckonců tomu napovídá i hodnocení. Komedie Jedeme na teambuilding má totiž pouhých [kinobox-rating id="732186"] a asi za to může být i ráda. „Tak teda to sorry. Tohle dílko jsem zkrátka nedal. Dostal jsem se cca do poloviny a vypnul jsem to“ nebo „Vypnout mozek je nejvíc relevantní pojem, který vám doporučuji absolvovat před filmem v podobě vypít fakt hodně škopků, zabalit si mariánku do kusu alobalu a být připraven na nejhorší,“ píšou diváci v recenzích.
Další filmy, které se dostaly do TOP 10 a jejich sledovanost Ostrov – 1,4 mil. Hádkovi – 1,2 mil. Láska na špičkách – 1,1 mil. Vánoční příběh – 1,1 mil. Její tělo – 900 000 Vyšehrad: Fylm – 900 000 Matka v trapu – 900 000 Zdroj: FlixPatrol , Kinobox