<h2><strong>Mercedes ladí budoucnost už dnes</strong></h2> <p><span>Formule 1 dovolila týmům otevřít projekty pro rok 2026 už v lednu. Zatímco Aston Martin láká Adrina Neweyho k „lunch-breaku“, v Brackley prý padlo zásadní rozhodnutí. </span><em><span>„Slyšel jsem, že už 75 % zdrojů Mercedesu pracuje na voze pro příští rok,“</span></em><span> prozradil Nico Rosberg pro Sky Sports F1. Přelom června a července je tradičně momentem, kdy stáje rozdělují kapacity. Stříbrné šípy ale přeřadily jako první.</span></p> <p><strong>Proč tak brzy?</strong></p> <p><span>Od konce své dynastie v roce 2021 se Mercedes marně vrací na vrchol. Antonelli i Russell letos sbírají spíš body než trofeje. Nový reglement, který poprvé od roku 2014 mění podvozek i pohonnou jednotku zároveň, je pro Wolffův tým příležitostí k dalšímu „turbo-restartu“. Rosberg připomíná, že před deseti lety Mercedes dominoval právě díky náskoku ve vývoji V6 hybridu.</span></p> <h2><strong>Těžké dilema: body teď vs. tituly později</strong></h2> <p><em><span>„Rozhodnutí není snadné. Pořadí v Poháru konstruktérů znamená miliony,“</span></em><span> dodává Rosberg. Zatímco Ferrari ještě jakžtakž rozděluje síly pro současný rok s vizí na ten příští, Red Bull hledá rovnováhu mezi krátkodobou opravou formy a strategickou investicí. Mercedes se evidentně spokojí s tím, že letošní auto dostane jen minimum novinek. Pokud W15 brzy nenajde rychlost (jako například v Kanadě), veškerý zbytek deštivého podzimu padne na vítr v tunelu pro W17 – kódové označení budoucího monopostu.</span></p> <p><strong>Motor jako klíč k návratu</strong></p> <p><span>Velkou neznámou zůstává rozdělení výkonu mezi spalovací část a elektřinu. Některé týmy straší, že bateriová složka bude „přiškrcená“. Mercedes se nicméně chlubí výzkumem v HPP Brixworth a věří, že naváže na své hybridní know-how: nové pohonné jednotky mají mít až 50 % podíl elektrické energie a 100 % udržitelné palivo.</span></p> <p><span><span>Kimi Antonelli překvapil i Valtteriho Bottase: Neuvěřitelný talent! Mercedes našel nástupce Hamiltona</span></span></p>